Sienna attackerad

Idag hände något jag har fasat för i många år. Sienna blev attackerad av ett djur när hon var i skogen. Inte en hund, ett vildsvin eller ens en liten älg, utan något mycket värre; en fästing! Alltså, en spindel, som man kan få sjukdomar av, och som biter sig fast i ens skinn. Och vars huvud kan fastna i en, om man drar ut den fel! Det är bara så läskigt som det kan bli. Jag blev stel av skräck när jag såg den. Hysterisk fick jag backa långsamt ur badrummet där ungen badade, medan jag med monoton röst berättade att jag bara skulle ut och fråga pappa en sak- för att sedan bryta ihop när jag var utom synhåll för ungen. Dock tog Kim det hela med ro och gick in och hämtade en pincett och tog bort den utan problem, som att han aldrig gjort annat. Tur att detta inte hände när jag var ensam med ungarna! Jag hade nog ringt 112. 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Det hade du INTE- du hade ringt mej. Jag tycker det är skitkul att plocka fästingar, tog en på mej själv för nån vecka sen :P

Svar: Du är inte klok. Men då ringer jag dig ifall det blir en nästa gång, och Kim inte är hemma. :P
Lisa

2015-07-20 @ 13:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0