Zoobesök

Igår körde vi en heldag på zoo. Eller, på själva zoot var vi bara i drygt fem timmar, men med en nyfödd och en treåring blev det en heldag med dit- och hemresa. Såhär i efterhand kan jag säga att det inte var en bra idé att köra en heldag i Köpenhamn. Sienna var slut, Julie var slut och både jag och Kim var rätt knäcka när vi stapplade in genom dörren kl 20. För att hämnas (eller för att ta igen all missad vätska och misslyckade blöjfyllnader) så har Julie vaknat och ätit varannan timme hela natten, och däremellan skrikit. Dessutom vägrar hon (eller kan inte) sova mer än 5-minuters stunder idag, så jag och Kim är fortsatt knäckta. Vi har dock kommit överens om att lillskrik ska få vila lite, så idag kör jag och hon en hemmadag utan något sällskap. Soldyrkare som jag är grämer det mig lite, och att missa en lekstund med Sienna på stranden svider, men det där med att få skuldkänslor när man har två barn anade jag skulle komma. Jag har nämligen läst andras bloggar. Så det är bara att bita ihop och tänka att Sienna och Kim får lite kvalitetstid, och att hon inte lider av att vara utan mig en dag. Och helt ärligt, det gör hon nog inte. Fast tom utan nog, även om det också svider.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Ja skuldkänslor har man nästan jämt med fler barn.
Men man får se de som att far och dotter för egentid och de kan de behöva också.

2015-07-03 @ 05:34:46
URL: http://annalenanordmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0