Gömma Simba- en vallek

Eftersom jag är sådär böjlig och har sådär bra kondition just nu så är mina och Siennas utelekar tillsammans ganska begränsade. De går ut på att jag hejar på när hon försöker gunga själv, att jag håller i ena änden av ett hopprep och viftar lite tamt med armen eller att jag agerar sandlåda och hon gräver PÅ mig. Så när vi var ute häromdagen och jag kom på "gömma Simba-leken" blev jag själv rätt exalterad. Den går ut på att hon springer ut från innergården (motion för ungen) och jag i slowmotion gömmer hennes nalle, och sedan springer hon tillbaka och ska hitta den. Hon är dessutom helt fantastiskt urkass på leken, så jag får mig mina garv. Nedan följer en lång bildserie över hur en vända "Gömma Simba" kan se ut.
 
Ungen på plats på innergården, mycket förvirrad över att Simba inte är på exakt samma ställe som förra gången.
 
Letar tjurigt under bänk
 
Börjar spåna på om han kan ha rört sig ett par meter bort
 
Går förbi- och blänger på- Simba
 
Utan att se honom! Så hon letar vidare
 
Får tips av mig att vända tillbaka
 
Vänder, och berättar att hon fått syn på honom
 
Och springer förbi! Sådär lyckat när ens blåsa är ihopklämd som en platt ballong.
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahahahahaha!

2015-06-15 @ 16:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0