Perfekt tajming

Inatt har jag haft en gosig sovande liten flicka bredvid mig. Tyvärr inte en bebisgos, utan en treårig sådan. Bebisen vägrar fortfarande att komma ut, även om hon ibland vill sparka sig ut genom sidan. Sienna har nämligen med ofelbar tajming börjat bli rädd för ALLT, och kan inte längre sova i sin egen säng. Hon läggs där, men vid 4-tiden dyker alla spöken, vargar, tigrar, odjur och möss (!?) upp och skrämmer henne, och då rusar hon in till mig. Förra veckan inbillade hon sig att det var morgon vid den tiden, eftersom det var ljust, men den villfarelsen tog vi snabbt ur henne. Nu snoozar hon istället vidare bredvid mig. Kim sover på soffan de flesta nätterna, eftersom det är jobbigt att sova bredvid en ständigt kissnödig val. Sånt stör inte Sienna. Och eftersom jag är en ständigt kissnödig val, som vaknar minst fem gånger per natt, så stör ungen inte mig heller. Jag kan dock känna liiiiite stress över hur det ska bli när bebisen kommer, men antingen så vaknar inte Sienna varje gång ungen vaknar, eller så gör hon det och då tror jag att hon kommer att besluta sig för att lite spöken och vargar kan man leva med så länge man slipper lillskrik. Nu är vi i alla fall vakna och uppe- ingen stor bedrift eftersom jag la mig 19:30 igår. 
 
Min stora lilla gos, när hon var ute och lekte med sin pappa i veckan. Iförd gummistövlar och älvvingar. Not bad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0