Sådär bra komplimanger

Vissa personer är bra på att ge komplimanger. Andra... behöver öva på förmågan.
 
Samtal med annan lärare på skolan. 
"Och sen är det snart dags för dig att få bebisen va?"
"Ja, nästa vecka faktiskt."
"Oj, men du är inte så groteskt stor!"
"Ähm.. Tack?"
 
Samtal med elev.
"Lisa, hur gammal är du?"
"29"
"Men oj!!"
"Vadå då?"
"Jag trodde du var typ 40!"
"Tack för den."
"Va?"
"Det var en diss ju. Du dissar mig när du säger att jag ser ut som 40."
"Nä, men alltså jag flippar inte. Det var inte på skämt. Jag menar bara att jag tycker du ser gammal ut."
"Än en gång, tack."

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

10-12åringar kan inte se skillnad på en 29-åring o en 40-åring. Allt över 18 är förmodligen gammalt för dom, hahahaha!

2015-06-03 @ 22:12:06
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Haha tur de var en elev på sista kommentaren.

När jag var i den åldern tyckte jag alla över 30 var gamla.
Idag när man snart själv är 30 känns de helt sjukt att man tyckte 30 var gammalt. För jag känner mig inte själv gammal

2015-06-04 @ 06:47:19
URL: http://annalenanordmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0