Där tänkte vi inte riktigt likadant

Igår var vi hemma hos kompisar och såg Melodifestivalen. Sienna hängde med, mutad med godis och sin surfplatta. Vi tänkte att hon nog däckar framemot åtta, nio, och hade med både välling, nalle, vagn och åkpåse. Yeah, right, tänkte ungen, och höll sig vaken till midnatt när vi var hemma.  Sovmorgon! tänkte vi. Yeah, right, tänkte Sienna igen, och gick upp strax innan sju. Åh nej, för jävlig dag med övertrött unge, tänkte vi. Nädå, tänkte Sienna, och har roat sig själv hela dagen! Två timmars lek på morgonen, lekt medan vi tvättat, lekt medan jag satt vid datorn, lekt MEDAN JAG OCH KIM VILADE!? Och nu bygger hon lego. Ensam. Självmant. Jag förstår inte hur detta går ihop. Ungen verkar supernöjd med livet. Har vi på något sätt gett henne för mycket sömn innan? Det kan väl inte vara möjligt? Jag njuter i alla fall!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahaha! Så knäckt man blir när inget stämmer :D Men vänta bara- hon är troligen helt slut imorgon. Då får ni kanske en härlig sovmorgon :)

Svar: Däckade precis framför lilla sjöjungfrun. :)
Lisa

2015-03-15 @ 18:03:23
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahahaha! Hon är kanske lite mer harmonisk också, efter att ni lagt om strategin som innebär mindre stress :)?

2015-03-15 @ 18:54:23
Postat av: terese

Duktig hon är =)!

ja vart köper man madrasskydd? Vi har ju skyddslakan, men seriöst.. ska man behöva limma fast det i madrassen?! Jag tänker att jag kanske får sy själv.. och då blir det en simpel lösning.. som en påse man knyter där nere.. palla göra det bäst liksom! =P

2015-03-16 @ 13:12:01
URL: http://tesslashes.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0