Misslyckat optikerbesök

Idag var jag och Sienna hos optikern, då jag blivit blind som en mullvad på senaste tiden. Det gick sådär. Först frågade de om jag hade linser i.
Japp, svarade jag glatt.
Så dumt, då kan vi inte kolla dina ögon för din hornhinna har tryckts till. Fast linskontroll kan vi ändå göra.
Bra, det är det viktigaste! svarade jag, och tog av mig jackan.
Men du är ju gravid?
Ja, och halvblind! Hahaha.
Nä, men alltså, man kan inte göra synundersökning då. Den stämmer inte när man är gravid. Eller ammar. Kom tillbaka om ett år.
 
Men jag är ju blind nu... Snopet. 

Kommentarer
Postat av: Karin

Whoa är det sant? Mycket ändras men jag hade ingen aning om att synen också hakar på. Var de inte ens intresserade av att hjälpa dig? Elakt.

Svar: De kan ju inte trolla? Tyckte de var schyssta som var ärliga, så att jag slapp betala en massa pengar för något som jag ändå behövt göra om. Men lite snopet var det!
Lisa

2015-03-16 @ 16:42:22
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Samma för mig när Theo var 3 mån och mina ögon inte ville samarbeta. Gick till optikern, dem konstaterade att jag behövde nya glasögon, då synen försämrats, men ville inte fixa nytt ännu då de antagligen blir ännu sämre innan hormonerna är i balans. Minst 6 mån efter amning skulle jag vänta. Suck!

2015-04-05 @ 19:41:00
URL: http://annalenanordmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0