Barnkalas

Vissa saker känner jag att man inte riktigt hade rätt uppfattning om innan man fick barn. Att föda barnet, till exempel. Visst var man inställd på att det skulle göra ont, men inte att det faktiskt skulle vara det värsta ögonblicket i ens liv. Det skrivs minsann inte på familjeliv. Där stod det något flummigt om bästa ögonblick. Lögn. En annan sak är blöjbyten. De beskrivs som en mardröm, men jag har nog tyckt att de var chill sedan dag ett. Det är inte kul att byta en blöja, men det är ändå snäppet fräschare än att torka snor, tycker jag. Men grejen jag misstog mig mest på är barnkalas. Jag tänkte nog att det skulle vara kul. Roligt för barnet, gratis underhållning och medan ungarna lekte med alla nya leksaker kunde vi föräldrar sitta vid bordet och ta en kopp kaffe. Tillåt mig att skratta. Har precis genomlidit ett barnkalas. Sienna hade askul, det var superfint förberett och inga olyckor hände. Dessutom var ljudnivån som på en byggarbetsplats, alla barnen var superstimmiga efter sockerkicken och att leka tillsammans är ingen grej för treåringar, så det enda man gjorde var att avstyra bråk och försöka undvika att trampa i tårta. Och föräldrarna som är där är ju oftast inte ens vänner (som tur var var det hos Thilde idag!), utan sammantvingade på ett awkward sätt för att ens barn umgås. Och allt detta utan minsta lilla öl i sikte. Hellre stinkande blöjor, säger jag! Och hellre föda barn, säger jag idag. Kanske inte om ni frågar mig om ett par veckor, dock. 
 
Benjamin fick en lyftkran av sin pappa. Supercool!

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahahaha!Jag minns det som igår, helt hysteriskt :D

2015-05-30 @ 17:56:08
Postat av: Tiff

Med grovsalt på chokladbollarna.. 😉

Svar: Hahahaha ja!!
Lisa

2015-05-30 @ 18:40:01
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Ja barnkalas är inte kul, åh de värst på året och jag kommer snart ha fler som vill ha de ( än sålänge bara Elias som haft då jag har 5 årsgräns när barnen har barnkala hemma )

2015-05-31 @ 08:26:15
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag misstog mig då jag fått uppfattningen det skulle göra ont o få barn! O blöjbytena skulle va simpla! Well min juli och blöjbytena är krävande ögoblick ;) så olika det kan va! /Terese Loke o juli!

Svar: Va, tyckte du inte att det gjorde ont att föda barn?!? Så nice!! Hoppas jag får en sån förlossning denna gången. Eller så är du kanske mer smärttålig än jag? Jag är världens ynkligaste.
Lisa

2015-06-03 @ 13:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0