Syskonpresent och missförstånd

Antydde för Kim att jag ville köpa syskonpresent till Sienna, och visade honom dockan. Varpå denna dialogen följde. Med fler svordomar. Och mycket irritation och otålighet i rösterna.
 
K: men varför ska Sienna få bebiskläder?
L: nä, hon ska få dockan?
K: men bebisen kan ju inte ha de kläderna, de är alldeles för varma. Och halloweeniga.
L: vilka jäkla kläder?
K: de på bilden?! Du visar ju mig en bild på bebiskläder!
L: nej, jag visar dig en docka!
K: är det en docka?! Ja, då blev ju allt mycket mer logiskt.
 
Av ren lättnad att ha klarat ut missförståndet beställde vi dockan. Och en liggvagn. Cykelsitsen får vänta ett tag.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Det sa jag ju 😀👍🏻

2015-05-11 @ 22:04:26
Postat av: Madeleine

Förlåt min dumhet nu men...är getingen en docka? Och varför ser det ut som en geting?

Svar: Det är en docka. Som blundar och ser bebislik ut, vilket var det jag ville. Varför den är en geting vet jag inte. Fanns att välja på fjäril med. :P
Lisa

2015-05-12 @ 19:40:54
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com
Postat av: Carolina

Vad blev det för vagn då? Hoppas ni hittade någon fin till bra pris! :-)

2015-05-12 @ 21:06:26
URL: http://carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0