Den hungriga babyn

Eftersom Sienna var så liten när hon föddes gick vi på tillväxtkoller med Julie. Gissa om vi blev snopna när där dök upp en knubbsäl på 3415g? Och den trenden har liksom hållt i sig. Alla kläder som Sienna hade i augusti månad kunde Julie också ha i augusti- trots att Sienna föddes i april och Julie i juni. Och nu när vi har kommit till smakisar har Julie gått bananas. Hon gapar efter ALLT och tuggar och smaskar och sträcker sig efter mer. Och vrålar hysteriskt med krokodiltårar rinnande ur ögonen när jag säger stopp. Hittills har vi testat katrinplommon, päron och banan och allt motsvarade värsta gourmetmåltid, hälsar ungen. Jag kommer fortfarande ihåg hur glad Sienna var första gången hon fick smaka puré, och hur ledsen hennes mage blev efteråt (förstoppad i fyra månader?!), så jag tar det väldigt lugnt med Julie. Idioti tycker hon. Hade knubbsälen fått bestämma hade hon börjat äta vanlig mat direkt. Jag ska dock ge henne två veckor till av detta fruktdaltandet, innan hon får dalta lite med matpuré i ytterliggare två veckor. Därefter ska det lekas med gröt, och lagom till hon är sex månader hoppas jag att hon är redo att börja ersätta amning med mat. Inte en dag för tidigt, tycker den hungriga babyn.
 
Så sugen att Bumbobrickan får duga i brist på annat

Kommentarer
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

åh va skönt att höra för mig som också födde en liten plutt :)

2015-11-05 @ 14:38:32
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: Anonym

Testat bikarbonatbad? Det har jag hört kan hjälpa! /tess o kaffeskrället!

Svar: Japp, har testat det med. :(
Lisa

2015-11-05 @ 16:55:30
Postat av: Fröken M

haha !! goding !! Klart att "riktigt" käk är poppis ;)

2015-11-05 @ 20:09:11
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Mirre

Ohh smaskelaskens =D, Isabelle vägde också 3400 =D

2015-11-05 @ 22:28:16
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Så roligt ( och lite ledsamt också ) att se hennes ilska och frustration och gapande när hon inte får mer :) Man skulle ju vilja ge henne en bamseportion, men det gåååår ju bara inte! Stackars lilla matvrak- men fatta hur lycklig hon kommer att bli när ransonerna utökas :)

2015-11-06 @ 11:11:50
Postat av: Cissi

Klart man vill ha riktig mat! Särskilt när "alla andra får" ;)

2015-11-06 @ 11:56:45
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0