TröttisJulis

Sedan vi införde den heliga tuppluren har Julie insett glädjen i att sova, och tar gärna en låååång powernap mitt på dagen. Helt okej för mig att bara vara hemma, har jag upptäckt. Jag hinner nämligen med tusen saker när ungen sover en lång sammanhängande stund. Än så länge är nätterna fortfarande inte perfekta, men det verkar gå på rätt håll. Hon snackar inte lika mycket, och har lättare för att somna om. Och hon äter "bara" en gång på kvällen och en gång mitt i natten (sover 18-06). Håller tummarna att det fortsätter bättra sig, så att ungen snart kan få sina 12 timmars sömn. Funkar inte detta hoppas jag att övergång från amning till mat gör susen. Och om inte det går kör jag och Kim en trenättersintervention, där vi totalvägrar att mata henne på natten i tre nätter (och sedan räknar vi kallt med att ungen har lärt sig). Precis som vi fick göra med Sienna. Kan verka rått, men jag tror stenhårt på att det är det bästa. Mammor behöver sömn, men småbarn behöver det ännu mer! 
 
Kvällstrött bebis hos pappa

Kommentarer
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

ja alla behöver sin sömn! så länge hon får mat på dagen så är det ju inte så hemskt egentligen :P

2015-11-17 @ 20:14:24
URL: http://jennifers.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0