Pedagogen är framme igen

En regning hemmadag med Sienna- som vägrar vila, och Julie- som bara sover. Jag är mittemellan; vill gärna vila, men får inte sova. Då borde jag ju passa på att städa och förbereda maten och fixa med lite allt möjligt. Istället går jag fortfarande omkring i pyjamas och känner mig groggy. Jag har dock ansträngt mig och gjort potatistryck till Sienna, efter att ha insett att ungen älskar att pyssla men knappt har något hemma. En sväng till Systrarna Grene nästa vecka kanske? I alla fall, potatistryck. Det är första gången jag gör det, men det kunde väl inte vara så svårt, tänkte jag. Nädå. Om jag hade haft några hjärnceller vakna som hade förklarat för mig att trycket blir spegelvänt. Rätt logiskt, tänker ni. Inte alls om man är helhjärtad blondin som jag. Så nu har Sienna en jättefin potatis som trycker mycket vackra ojämna S på fel håll. Idealet när ungen ska lära sig läsa och skriva. Tur att jag inte tänker bli lärare! Eller, just det, det ska jag ju... Suck. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett frågetecken eller en 5 😉

Svar: Hahaha om det vore så väl... :P Fast Sienna tror att det är ett S. Hon är ju i den åldern när man kan skriva baklänges och uppochner och ändå tycka att det ser rätt ut.
Lisa

2015-09-22 @ 17:10:40
Postat av: Anna-Lena N

Som när jag skulle pärla barnens namn och sätta på deras dörrar. Haha, blev inget bra resultat. Missade också de dära med spegelvänd 😜

2015-09-22 @ 21:56:28
URL: http://annalenanordmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0