Julie tar över

Jag är väldigt bestämd med att barnen inte ska sova i våran säng. Det förstör både deras och min sömn, och även om det kan vara supermysigt så är det en dålig och ohållbar vana. Sienna fattade tidigt galoppen, men Julie är lika envis som en hyena. Och eftersom knubbsälen har trumfkortet att Sienna vaknar om hon vrålar, så kommer hon likförbannat in i min (Kim har sedan ca tio månader hängt majoriteten av nätterna på soffan- gissa varför?) säng vareviga natt. Vi har sedan ett par månader tillbaka möblerat om, så att det ska passa den lilla damen. Sovrummet ser inte klokt ut, men sängen täcks på två sidor av väggar, vilket minskar risken för att hon ska trilla ner. Och idag rök våra doftljus vi har haft i fönsterkarmen, och ersattes av leksaker. Så att Julie när hon vaknar klockan 05:30 på morgnarna kan stå och leka lite i fönsterkarmen medan jag försöker öppna ögonen, istället för att kasta hårda ljus på sina- och mina- fötter och vråla hysteriskt. Bestämdhet i all ära; jag kan känna lite att Julie har vunnit denna matchen. Med hästlängder.
 
 

Kommentarer
Postat av: Yohanna af Skovde

Vi borde möblera så också! Och ha ett gäng leksaker. Och färdig mat. Och barnvakt. I ett annat rum.

2016-04-18 @ 20:53:54
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Marie

ja man förlorar ofta de matcherna, man är övermäktig många ggr

2016-04-18 @ 21:03:42
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Cissi

Välkommen i klubben... Men vi har börjat reclaima sovrummet igen... går så där, men skam den som ger sig...

2016-04-19 @ 09:15:47
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: mamma/mormor Lena

Klart hon ska ha leksaker där också :P.Du kommer att sakna henne i sovrummet, hon är snart stor flicka och vill hellre sova hos syrran-njut så länge det varar, tiden går alldeles för fort :)

2016-04-19 @ 11:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0