Sienna 4 år

Jag härmade Cissi, och gjorde en födelsedagsintervju med Sienna. Gick sådär. 
 
Vad är din favoritsak att göra om dagarna?
Att se på läsplattan! (Surfplattan. Sorgligt. För att försöka verka som en bättre förälder frågade jag tjatande om det inte fanns något mer hon gillade. Att leka under hökens vingar, svarade hon. Första gången vi gjorde det var idag. Suck. Vad hon borde ha svarat är: bygga med pärlor, bygga pussel, spela spel, gunga, bada, vara utomhus och leka.)
 
Vad vill du bli när du blir vuxen?
Jag vill laga grejer. (Va?! Senast förra veckan skulle hon bli astronaut, lärare och polis.)
 
Vad är du riktigt bra på?
På att åka rymdraket (Va?) och åka rullskridskor (intervjun gjordes i söndags. Då hade hon testat rullskidskorna en gång i hallen... och trillat.) Hon borde ha sagt att hon är asgrym på att klättra, bygga pussel och cykla. Och snacka!
 
Vilken är din favoritmat?
Korv och bröd. (Say what? Varför  är det alltid de jäkla köttbullarna och pannkakorna du tjatar om då?)
 
Vad får dig att skratta?
Du får mig att skratta. (Artigt, men inte helt sant. Jag skäller mest. Rätt svar var: att bli kittlad, Julie och snapchat, samt roliga djurfilmer på youtube, och djurbilder på instagram.)
 
Vad är du rädd för?
Enorma spindlar. (Mmm, men senast idag sa du ju att du älskade spindlar?)
 
Vem är din bästa vän?
Alla på dagis! (Synd för dig att vi äntligen har fått en ny dagisplats till dig, och att du har bara har en månad kvar med dina polare.)
 
Vilken är din favoritfärg?
Gul, vit, svart, brun.. röd (Jag upptäcker att hon tittar ner på sin gula minionklänning, som har exakt de färgerna. Fantasifail. Rätt svar: gul, lila, rosa och turkos.)
 
Vem vill du gifta dig med när du blir stor?
Med en kille eller tjej? (Det får du bestämma själv.) En tjej då! Med Matilda. Och Charlie. Och en kille, kom jag på. Tage! Kanske bara Tage faktiskt. Eller Tage först, sen Matilda och sen Charlie. Jag kan inte fatta att jag glömde Tage. 
 
 
Min älskade fyraåring
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Hehe så rart, hihi

2016-04-20 @ 13:11:58
URL: http://sweetwords.se
Postat av: mamma/mormor Lena

:D

2016-04-21 @ 17:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0