Barbiejakt av lillasyster

När Sienna tog fram sina barbiedockor imorse anade vi krig. Julie älskar nämligen allt som Sienna leker med, och Sienna är inte överförtjust i att dela med sig. Dessutom har Julie även en förkärlek för att stoppa småsaker i munnen, mågot som jag och Kim inte är superglada för. Barbiedockor har många småtillbehör. Så det är milt att säga att spänningen i rummet steg ett par knop när den rosa barbieväskan plockades fram. Och givetvis, i samma ögonblick som Sienna öppnade dragkedjan kastade sig Julie fram likt en kobra... och ryckte åt sig barbiecykeln och sprang iväg. Kvar satt två snopna föräldrar och en snopen syster, och gapade som ugglor. "Alltså, jag ville inte ens leka med cykeln, hon får gärna låna den" sa Sienna. Och jag och Kim konstaterade nöjt att även om cykeln visserligen har en avtagbar sadel, så är den bebisvänligare än något annat i den väskan. En lila sadel är mycker lättare att hålla koll på än 25000 minimala skor och väskor och barbiebebishuvud. Smart val, kobran. Och mot alla odds var även Julie nöjd med sitt byte. Hon satt seriöst i tjugo minuter och lekte med barbiecykeln. Det måste minst vara tre timmar i ettårstid. Winwin! En bra start på dagen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Bellis var hopplös att stoppa i sig man fick vara som en hök, än idag lite än tycker jag, men det är nog mera trots hon gör det för

Sidduså fin cykel hon fick leka med =D

2016-08-04 @ 11:44:39
URL: http://sweetwords.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahaha! 20min med barbiecykeln, jag dööör :D!Och så trodde hon säkert att hon snodde det som Sienna helst ville leka med :). När hon upptäcker att det är OK kommer hon att slänga iväg den och säga "heeej Dåååå ", hahahaha!

Svar: Hahahaha japp! Snabb som en vessla är hon när hon tjuvar saker. Och stark! Som när man försöler bända Siennas godis ur nävarna på henne.
Lisa

2016-08-04 @ 17:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0