Gäller att lyssna på hela meningen

Igår morse upptäckte jag att diskmedlet var slut i vår lilla vita behållare vi har på diskbänken. Tog tag i saken och försökte leta fram yes-flaskan, som vi givetvis borde ha i städskåpet, eller under vasken. Ingen yes-flaska. Funderade ett ögonblick på om det kunde vara så jävligt att den var helt slut, men sedan föll min blivk på en colaflaska i städskåpet, som innehöll ett grönt medel. Yes, tänkte jag, med dess två betydelser! Visst hade Kim snackat något om en flaska som läckte, och som han hällt över i colaflaskan? Mycket nöjd hällde jag över diskmedlet i den vita behållaren, och började diska. Märkte ingenting konstigt. Men på kvällen, när Kim skulle hälla diskmedel i en ugnsform, reagerade han över att det knappt bubblade.
Är diskmedlet slut, undrade han?
Nädå, svarade jag lyckligt! Det var slut, men jag fyllde på från flaskan i städskåpet!
Vilken flaska?
Colaflaskan såklart.
Den som jag hällde över bilschampoot i?
 
Ahaaaa. Hade lyssnat när han nämnde att en flaska gått sönder, men sedan tappade jag liksom intresse och hade inte lyssnat klart på vilken flaska. Snopet. Synd att alla medel har samma grön färg. Hade inte skadat med lite variation, tycker jag. 

Kommentarer
Postat av: Cissi

ooops! Lätt att tappa intresse när det handlar om trasiga saker under diskbänken ;)

2016-08-24 @ 10:09:04
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Mamma/mormor

Tur det inte var värre, det kunde ju varit nåt riktigt rävgift 😱

2016-08-24 @ 17:54:00
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Hahahahahha :D jobbigt läge! ;)

2016-08-24 @ 21:20:50
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: Mirre

Haha ajdå det var då slut helt enkelt =D

2016-08-24 @ 22:06:02
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Anonym

Man ska alltid märka sådana flaskor mycket noga. Och ta bort Cola-etiketten. Tänk om någon (ex ett barn) tror det är Cola!😬

Svar: Om barn kan läsa så tvivlar jag på att de tror att cola är grönt och befinner sig i städskåpet?
Lisa

2016-08-26 @ 10:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0