Sooo bored

Det här med att gå sysslolös är inte riktigt min grej. Jag har haft ungarna på förskolan 5,5 timmar idag. Jag har läst all kurslitteratur som man kan läsa i förhand. Dvs typ all. (Dock inte idag. Tjuvstartade ju för en vecka sedan.) Jag har anmält mig till vikariepoolen, klickat i att jag vill fortsätta plugga denna terminen också, lämnat studieförsäkran. Joggat. Duschat. Läst lite skönlitteratur. Kollat facebook och instagram 200 gånger. Ändå kom jag 30 minuter för tidigt till dagis, som ligger 3 minuter bort. Kastade mig över ungarna vid hämtning. Hann snacka med henne i sju minuter innan hon lämnades hos en kompis för att tillbringa hela eftermiddagen där. Ville leka med Julie, men hon ville se på tv. Placerade henne i mitt knä för lite gos. Ungen gled ner och satte sig i sin fåtölj. Alltså... hur gör hemmamammor?
 
När den lilla gosen fortfarande låg i mitt knä. Härliga 2 sekunder.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Jomen nu när du var hemma, så var det ju utan barn. Hemmamammor brukar ju ha ungarna hemma.......;). Du vet väl att det är bra att vara lite uttråkad ibland? Även om det inte känns så, så gör det nytta för kropp och själ.Du behöver det så väl, pusspåpåpå

Svar: Hahhaha good point! Men hemmafruar vars barn börjat skolan då? Säg att jag syftar på dem.
Lisa

2016-08-23 @ 17:04:47
Postat av: Anonym

Måste dock ändå få flika in att jag tycker mig vara lite mer ynklig eftersom jag inte KAN göra något. Idag har jag suttit på en stol utomhus från kl 13-17... Innan dess i soffan. Jag tror jag dör. / Cornelia

2016-08-23 @ 19:12:28
Postat av: Anonym

Måste dock ändå få flika in att jag tycker mig vara lite mer ynklig eftersom jag inte KAN göra något. Idag har jag suttit på en stol utomhus från kl 13-17... Innan dess i soffan. Jag tror jag dör. / Cornelia

Svar: Hahaha lider med dig! På riktigt!
Lisa

2016-08-23 @ 19:12:29
Postat av: Yohanna af Skovde

Börja sticka eller virka!! :) :) :)

2016-08-23 @ 20:25:05
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Marie

Hehe ja man saknar de sina snabbt, =D, man får skapa en ny liten hobby som man gör de trökiga stunderna

2016-08-23 @ 21:28:56
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Hahahaha! Äh, njut! Snart har du så mycket att göra att du inte vet var du ska ta vägen :)

2016-08-23 @ 22:22:04
URL: http://jennifers.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0