Julie i ett nötskal

Julie är inte klok. Hon trotsar och busar och bråkar och skämtar och verkar helt schizofren. Hade hon varit vårt första barn hade jag och Kim varit förtvivlade, men nu vet vi att allt knäppt som händer är en fas- som beror varken på multipla personligheter eller kass uppfostran- och går över. Därför kan man skratta bort lite mer än med ettan. Som idag när alla kunder på ICA fick kasta sig åt sidan för att Julie körde en minikundvagn och gallskrek om jag försökte hjälpa henne. Och om jag tog tag i den för att rädda någons hälsenor drog hon hårdare åt andra hållet.. så att både hon och vagn plöjde ner en annan intet ont anande kund. Rätt intensiv shoppingrunda. För alla. Väl ute satte hon sig och luktade på blommor och vägrade att gå hem. Och sedan tog hon av sig jacka och skor och fick ett raseriutbrott när jag förgäves försökte ta dem på henne. Därefter illvrålade ungen hela vägen när jag lyfte upp henne och bar henne  hem (vem bar varorna från ica då? Stackars Sienna. Tur att även hon har humor och skrattar åt galensyrran). När vi var hemma insåg hon att hon inte hade skor eller jacka, så då skulle hon såklart ha dem på sig. Och min varma mössa. Mysigt. Jag gav med mig och lugnet varade i 30 sekunder. Tills ungen bad om videor på youtube och jag svettigt insåg att internet tog en liten paus. Jag trodde att jag skulle få ett lugnt barn efter Sienna, då hon var rätt intensiv som liten. Jag trodde fel.
 
Busungen luktar på blommorna. Medan vi andra lockar, pockar och väääääääntar.

Kommentarer
Postat av: Yohanna af Skovde

Fiona har lite utbrott ibland, vet inte om hon testar gränser eller bara har dåliga mornar. Men första gången trodde jag att det var något fel, tills Robot förklarade att barn är såna. Det var väldigt skönt att höra, var inne på att jag missat ett viktigt kapitel i uppfostran annars

2016-12-08 @ 19:37:20
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Netti Starby

Min dotter har nästan alltid varit lugn men hennes lillebror har däremot alltid varit riktigt vild! :-D Kramis

2016-12-08 @ 20:53:51
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

Stark vilja och hett temperament, hahahaha! Hon är alldeles alldeles underbar :). Och så härligt att tom Sienna kan skratta åt henne!

2016-12-09 @ 12:07:06
Postat av: Marie

Hehe ja känner igen det där med kundvagnen, så är tösen också ibland, het galen

2016-12-10 @ 15:16:08
URL: http://sweetwords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0