Dagisskolk

Om det är svårt att plugga med en bebis, är det inget mot att plugga med en treåring och en bebis. Var dock tvungen att ha Sienna hemma från dagis idag. Hon kände alldeles bestämt att det absolut inte gick att gå dit- efter att vi hade bråkat om huruvida hon skulle ha kläder, borsta hår, ta på sig jacka, sluta slåss, ta på sig skor, sluta skrika, cykla själv, vända och hämta ett gosedjur, sluta slita i Julies vagn... Så lagom till jag fattade att detta faktiskt inte gick var vi nästan framme vid dagis. Kan erkänna att jag fick kämpa med mig själv länge innan jag vände. Jag ville plugga! Och orkade inte bråka mer! Och jag var suuuur på henne. Men ändå
Hon är tre. Och kanske bråkade hon i morse just för att hon inte ville till dagis, fast hon inte visste om det? Dessutom tror jag mer att hon ville vara hemma, än att hon inte ville till dagis. Stor skillnad. Från att ha spenderat många timmar med mig ses vi nu nästan bara på helgerna. Så jag kanske ska känna mig hedrad istället för putt, och muta mig med lite cola ikväll så att jag orkar plugga när de har lagt sig istället.
 
 

Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag har samma problem idag. Jag har en inlämning på onsdag och sex artiklar att läsa. Casper blev sjuk och lucas ville också vara hemma. Jag har själv feber och frossa och så måste jag göra den jävla skolan trots allt tjat och gnäll. Ska jobba inatt så behöver sova nån gång också.. bajs dag! Fått lite skola gjort.

Svar: Usch din stackare! Snacka om att få perspektiv på saker. Krya på dig!
Lisa

2016-02-01 @ 16:02:58
Postat av: mamma/mormor Lena

Bra ändå att hon fick va hemmma, du hade bara mått pest om du lämnat henne och då hade du inte kunnat koncentrera dej på pluggandet för DET :).TANJA- du ska INTE jobba med feber och frossa, var rädd om dej!

2016-02-01 @ 17:19:11
Postat av: Netti Starby

Usch vilken morgon men det var klokt av dig att du valde att ha henne hemma! Kram

2016-02-02 @ 06:56:57
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: Cissi

känner igen det där så väl... Massa styrkekramar


sv. Haha ;) Tidsinställde inlägget och skulle maila dig senare under dagen, men fanns ingen mailadress med i kommentaren ;)

Maila din adress till mig så skickar jag matkitet i morgonbitti ;)

2016-02-02 @ 10:54:28
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Mirre

Ja sådär kan Bellis också vara ibland, men hon har gått med på att inte vara hemma tillsist, men det kommer nog nån skolkdag för oss med nån dag =D

2016-02-02 @ 11:28:32
URL: http://nouw.com/sweetwords
Postat av: Susanna

Visst är det härligt när dagen startar så här på morgonen.. De känner man igen jag pluggade också när barnen var små ibland visste jag inte om jag skulle gråta eller rymma för att få de att gå ihop.. samt jobbade extra och var då ensamstående.. vill inte ha tillbaka den tiden..

Du gör det bra och som mamma fixar man ju de mesta till slut, fast man ibland inte tror det..

Kram

2016-02-02 @ 14:22:23
URL: http://baralite.blogg.se
Postat av: Kaisa - 26 & nybliven mamma

Kan tänka mig att det inte är det lättaste att få tid till plugget som mamma. Kämpa på! :)

2016-02-03 @ 11:54:16
URL: http://kaisajohanssonmertala.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0