Rapunzels vackra hår

Siennas fantasi är på topp just nu. Visserligen har hon älskat fantasilekar ett bra tag, men nu gör hon det även utan medhjälp från andra personer. Skönt, för då slipper jag vara Tages pappa eller häst eller Lilla sjöjungfruns syster. Idag när jag kom in på hennes rum stod hon på en kista och hissade upp en kramispanda i ett snöre... som var fäst i ett diadem hennes hår. Tydligen var hon Rapunzel- att jag inte gissade mig till det av klänningen- och repet var Rapunzels fläta. Vad var då pandan? Jo, hon var givetvis den elaka häxan/låtsasmamman, som hissades upp i tornet. "Men var är Pascal då?" kunde jag inte låta bli att fråga. Då drog hon gardinen åt sidan och visade mig var ödlan gömde sig. "Han är rädd för Flynn Ryder!" Givetvis. Stackars lilla plastödla. Med bara en fot dessutom, för Sienna har tuggat upp den andra (att sluta stoppa saker i munnen efter tre år har hon missat). 
 
Rapunzel 
 
Pascal 
 
Bild som visar exakt hur liten Pascal är. Sienna ska få en större Pascal i Alla hjärtans dagspresent av mig. Tror att hon kommer bli glad. Julie ska få en spargris. Hon kommer inte bli glad.
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Naaaaw, så liten han är :)! Julie vill ha en lång, fet sladd, ingen tramsig sparbössa :P

2016-02-12 @ 23:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0