Försäkringar

När Kim fick diabetes visade det sig att man kunde få ut en nätt summa (och med nätt menar jag typ 200 000!?) på försäkringen, eftersom han numera räknas som 15% invalid. Synd bara att han inte hade någon sjukdomsförsäkring. Det har inte jag heller. I Kims fall är det kört, men eftersom hans diabetes inte botar mig mot framtida sjukdomar så tänkte jag att jag skulle vara smart och teckna en sådan försäkring nu. Så jag mejlade länsförsäkringar och bad dem skicka hem papper till mig. Jag har redan en del försäkringar hos dem. Jag skrev under med namn. Min mejladress har mitt namn i sig. Och ändå skickar de papprena till Julie! Julie. 
Vill nästan känna mig lite förolämpad här.
 
 

Kommentarer
Postat av: terese

fick precis svar från länsförsäkringar att de inte kan ge loke en barnförsäkring för han har autism. så framtida diabetes (om loke får sån) är bara till att glömma att vara försäkrad mot.. nu ska de granska julis journaler om hennes fd cysta och se om de kan ge henne..........

så vi kollar vidare.. folksam och trygghansa ska ha bra försäkringar.. men nu har ju inte ni den problematiken så ;)

i övrigt har vi också länsförsäkringar =) så jäkla mycket att tänka på. Är det nu man anses vuxen?

2016-01-19 @ 16:15:04
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Anonym

Skandia har med otroligt bra försäkringar som är väldigt omfattande och med ett lågt pris 👍

2016-01-19 @ 19:01:03
Postat av: mamma/mormor Lena

Oj! 200.000!Vem som helst kan ju få vadsomhelst, så det måste ju vara en vettig investering. ingår inte det i olycksfallsförsäkring :s? Inte fel att skicka till Julie- försäkra båda ungarna :P

Svar: Båda ungarna har full försäkring! Och numera jag med.
Lisa

2016-01-19 @ 19:16:58
Postat av: Anna-Lena N

Dessa försäkringar är inte alltid så enkla att ha och göra med. Men att skicka till fel namn är ju korkat. Haha

Vi har trygg-hansa till alla barn och mig själv. Den enda gång jag har behövt använda mig av dem är när Leya bröt benet. Fick ut 12 200kr
Bosse har via företaget.

Jag är glad om jag slipper använda mig av dem, men bra när man behöver

2016-01-20 @ 17:31:06
URL: http://annalenanordmark.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena N

Svar:
Nackdelen med att bo i ett litet samhälle. Finns en skola, klass 1-2.
Ska de bytas skola blir de inne i Svenljunga 30 min bort.
Svårt att få ihop men snart gör jag vad som helst för att inte ha med denna skola att göra.
Hoppas på förändring snart för jag blir snart knäckt av deras beteende.
Men i nästa vecka ska avlastning påbörjas så hoppas på att hinna återfå lite energi ned de

2016-01-20 @ 19:19:33
URL: http://annalenanordmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0