Misslyckad pulkadag

Jag var inte pulkasugen i morse. Det var inte Julie heller. Men när Sienna såg att den älskade snön äntligen lagt sig på marken blev hon helt lyrisk, så vi blev vackert nedröstade. Eftersom vi inte har någon bra backe i närheten tog vi bussen till Holmakullarna. Egentligen tänkte vi byta buss och åka till Bunkeflo, men som en snilleblixt kom jag på det andra alternativet. Och tur var väl det, för på åk två gick pulkan sönder! Snacka om snopet. Och snacka om att Sienna blev vansinnig- på mig! Hon skrek och grät och kastade sig. Jamen såklart var det meningen att förstöra hennes kära pulka nu när vi var påklädda upp till tänderna och dessutom hade tagit bussen till åkstället. Givetvis. Eller inte. Men vi gjorde det bästa av saken och åkte lite cowboystyle på en halv pulka, innan vi en timme senare tog bussen hem. Kort tur, men vi fick i alla fall frisk luft och några härliga åk. Nu har vi laddat om, för snart är det dags för Disney on ice! Gissa om någon är taggad?
 
Julie spanar in tuffa storasyrran

Kommentarer
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Ja klart det är ditt fel att pulkan gick sönder! ;) Ååååh disney on ice! Jag är såå avis.

2016-01-14 @ 17:08:54
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: Yohanna af Skovde

Åh, tråkig timing! Och den logiken är inte så lätt alltid. VARFÖR skulle jag förstöra något vi betalat pengar för? Hehe.

2016-01-14 @ 20:06:46
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Usch så trist med pulkan :(. Det är oftast dock förälderns fel med allt det har jag fått lära mig i över 11 år som mamma ;).

2016-01-14 @ 21:30:38
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Mirre

AJDÅ, ja jag lånade Isabelles pulka förra veckan då hon och jag åkte, och då körde jag ett hål i den, snacka om att man kände sig som en heffaklump. Men det gick att tejpa och laga, så den är lite vingklipt ;)

Vilken söt färgglad overall

2016-01-14 @ 21:41:54
URL: http://nouw.com/sweetwords
Postat av: Mamma/mormor Lena

Älskar fotot här! Naaaw, Bebis får hela tiden titta på! Hon vill också :)

Svar: Jag veeet! Men jag kunde liksom inte skicka ner henne i de backarna. I söndrig pulka dessutom. 😞
Lisa

2016-01-14 @ 22:29:55
Postat av: Susanna

Ja det va ju typiskt med pulkan och jag tänka mig att hon blev arg.. det är väl typiskt att de är vårt fel som föräldrar ;) när lillan slagit i tån så är det tydligen mitt fel då också.. =)

Kram på dig

2016-01-15 @ 11:12:39
URL: http://baralite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0