Ommöblering

Häromdagen kom Kim på att vi skulle möblera om i vår lägenhet. Eftersom vi har två barn men bara två sovrum (och jag och Kim gärna vill behålla ett själv) måste ungarna börja dela, i samband med att Julie ska flytta ut från vårt. Eftersom de har lite fler saker än mig och Kim så får de givetvis det stora sovrummet, medan vi knör ihop oss i det lilla. Men att börja med det när Julie inte kan sova 30 minuter i sträck, och att dessutom fixa hela ommöbleringen klockan halv sju på kvällen var inte precis vad jag hade i åtanke när Kim kom på idén häromdagen. Och det är lite här jag hävdar att min käre sambo har någon form av ADHD, för trots att ungarna redan hade börjat gnugga sig i ögonen och jag protesterade så att jag blev blå, satte han igång och skruvade isär vår säng och började flytta omkring möbler. Har han bestämt sig för något ska det liksom ske NU. Så det var bara att bita ihop och flytta möbler för min del också. Även om jag inte riktgit höll med om att det var ett bra tillfälle, så insåg jag att det onekligen skulle gå fortare om jag också hjälpte till. Och riktigt nöjd blev jag! Och Kim. Och Sienna. Inte Julie, tyvärr. För nu skriker hon hysteriskt när vi lägger ner henne i sin säng, trots att det är i princip den enda möblen i lägenheten som står kvar på sin ursprungliga plats. Jag hoppas att det har med förkylningen att göra, och inte att ungen har insett att det betyder att hennes älskade moder kommer att befinna sig i ett annat rum, för då har vi problem.
 
Sienna i sin del av rummet

Kommentarer
Postat av: Yohanna af Skovde

Jag är exakt som din sambo! Får jag en idé och är taggad så måste jag omsätta den i praktikten per omgånede. Oavsett klockslag! Har hänt ett par gånger att jag möblerat om mitt i natten ;)

2016-01-06 @ 11:04:48
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: mamma/mormor Lena

Så fint det blev! Hoppas nu att Julie finner sej tillrätta därinne utan dej :)

Svar: Haha ja! Testar igen ikväll. Sienna är lika besviken varje morgon när hon upptäcker att hon sovit ensam. 😜
Lisa

2016-01-06 @ 13:58:28
Postat av: Mirre

HEhe då är jag som honom, jag kan inte vänta då jag har något i skallen =D

2016-01-07 @ 22:52:03
URL: http://nouw.com/sweetwords

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0