Sömnupdate

Tack för alla goda tips, stöttningar och avlastningserbjudanden! Inatt kastade jag ut Kim och lillgnäll på soffan vid 21- då hade hon vaknat var femtonde minut i två timmar- och förberedde mig på ännu en mardrömsnatt. Vid 22 kollade jag läget- båda vakna och mycket gnälliga. Men sedan var det tyst, och när jag tassade upp vid midnatt sov de som små stockar. Timmerstockar, typ, för Julie snarkar värre än sin pappa nu under förkylningen. Vid 02 gnällde hon så att jag vaknade, medan Kim som låg skavföttes med henne fortsatte sova lugnt. Lagom till jag groggy hade listat ut var gnället kom ifrån och hittat ungen hade hon somnat om. Vid 05 ville hon gå upp, så då fick hon ersättning och komma in till mig och snacka lite i sängen. Då jag knappt orkade svara somnade hon om av ren uttråkning innan klockan 06 och sov till 8:20. Not bad! Så inatt har vi alla tre fått sova! För säkerhets skull tog jag och Julie dock en två timmar lång tupplur mitt på dagen, för att få lite extra energi. Nu känner jag mig som en ny människa, och hoppas att mitt liv ska börja handla om något annat än sömn. Det är ett rätt tråkigt samtalsämne.
 
En stycke tröttisJulie på Leos lekland igår. Vi var tvugna att rasta Sienna i denna arktiska kyla, och valde då en inomhuslekplats med polare. Direkt därefter skeppades ungen hem till farmor, för lite gnällavlastning från lillayster. Dessutom var hennes stora idol- kusin Zandra-där. Besöket toppades med övernattning, och lek även idag. Så snart får jag hem en mycket trött och gnällig tjej, anar jag. Men lätt värt det, för denna sömnbrist går ju ut även över henne!

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Det var ni värda :D!

2016-01-04 @ 16:30:51
Postat av: Cissi

Vad härligt! Hoppas verkligen ni får sova bättre fram över

2016-01-04 @ 17:04:06
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0