Tema- cykel

Vi är en cykelfamilj. Högst motvilligt enligt Kim, men eftersom jag har en helt otroligt cykelgalen morsa så är jag liksom sedan barnsben van att ta mig fram via cykel och inte bil. Kan i och för sig också ha att göra med att vi inte hade bil när jag var liten. Men ändå. Jag cyklar gärna. Och tjurar hemskt mycket om vi måste ta bilen. Sienna har i någon mån ärvt detta. Från dess att hon kunde gå- vid tio månaders ålder- har hon älskat cyklar. Vid ett års ålder fick hon en trehjuling, som hon vilt flängde omkring på helnöjd... tills hon upptäckte att det inte var en riktig cykel. Sedan tjatade hon tills hon fyllde två och fick en riktig cykel. För 3-5 åringar. Hon älskade den direkt men var mycket obekväm för att hon fick "ont i blöjan". När hon växte i den skippade hon stödhjulen. Då var hon även så grym att jag började cykla långa sträckor med henne. I trafik. Helgalet, men vi bor mitt i stan och Julie har liksom ockuperat cykelsitsen där bak vid det laget. Och nu i våras när hon fyllde 4 fick Sienna sin älskade fina Frozencykel. För 5-8 åringar. Nu håller hon sig nog lugn ett tag. Och än så länge verkar Julie också vara lugn med cyklar, för enda gången hon visar att hon noterat en är när hon är trött på lekpatser och vill hem. Då pekar hon lite diskret på cykelsitsen och vrålar sedan som en mistlur om vi inte lyfter upp henne och cyklar hem direkt. Oavsett om det är vår cykel eller ej. Även när vi har kört dit.
 
Liten Sienna på cykelpromenad
 
Cruising with the bike..
 
Yihaaaa!

Kommentarer
Postat av: Marie

Bellis och jag är också cykelälskare =D

2016-07-18 @ 21:40:44
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mamma/mormor

Vad ÄR det med oss o cyklar??? Sist ni var här o skulle hem så ville ju Julie upp på min cykel ?? Nu ska jag snart cykla till jobbet, yiiieeeehaa!

2016-07-19 @ 17:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0