Bussåkaren

Jag brukar låta Sienna sitta på ett eget säte längst fram när vi åker buss, om det finns plats. Hon tycker att det är himla kul dels att få leka stor och självständig, men också för att det är typ enda platsen på vilken hon kan se ut genom fönstret. Så jag låter henne. Även om det känns sådär tryggt. Hon kan slå sig om bussen stannar till hastigt eller om hon inte kan sitta still och glider av. En sak som jag dock inte haft med i riskanalysen var att ungen faktiskt kunde somna utan att jag märkte det, och ligga som en livlös sandsäck när det var dags att gå av. Surprise, surprise. Vi hann dock av. Och hon gled inte ner och slog sig. Så jag tror att hon får fortsätta leka stor i framtiden... bara inte när hon är trött. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Åh men lilla gumman! Så stor men ändå så liten! <3

2016-06-14 @ 22:24:35
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Mysigt :D. Klart man ska få vara stor :)

2016-06-15 @ 09:31:31
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0