Julie 1 år

Min lilla lilla stora flicka har hunnit bli ett år! Snacka om att det första året går fortare med andra barnet. Åren därefter rusar iväg för båda, men första året med Sienna tyckte jag ändå varade ett tag. Det har inte detta gjort. I alla fall, hur är min lilla matglada knubbsäl vid ett års ålder?
 
  • Matglad! Gröt, mellanmål, lunch, mellanmål, kvällsmat och välling. Allt heemmagjort. Och allt i stora mängder! Seriöst, ungen äter mer än mig. Jag skojar inte. Överdriver inte ens.
  • Tycker inte om vattenmelon, sura hallon eller svamp
  • Sover äntligen! 18:30-6:30 + 2 timmar om dagen. Helst under en tupplur, men om den kommer för tidigt behöver hon ibland en extra.
  • Väger 9,84kg och är 74 cm lång
  • Älskar att bada.
  • Fortfarande mycket mammig.
  • Älskar Sienna.
  • Älskar sina snuttar.
  • Älskar Kim.
  • Kan vinka, klappa och teckna imse vimse spindel (tror hon). Har även sett henne öva på en slängpuss
  • Kan säga mamma, hallå, tata (tack tack) och hej då. Min mamma säger att hon har hört lilla dockan och hej då dockan. Jag kan eventuellt ha hört ett gocka. 
  • Vill inte vara ensam
  • Gillar att åka vagn, så länge den inte står still
  • Har tagit sju steg, men har nu glömt hur man går
  • Älskar att gunga!
  • Gillar rutchkana
  • Är duktig på att roa sig själv om jag är väldigt nära och absolut inte gör något viktigt, typ viker tvätt eller ringer ett samtal. 
  • Är mycket dramatisk
  • Är helt fantastiskt underbar
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Stort grattis till din goa ettåring!

2016-06-16 @ 20:56:50
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com/
Postat av: Mamma/Mormor Lena

Alldeles alldeles underbar, söt , rolig och temperamentsfull :). Hon sa "hej hej gocka " och hon kan säga lampa också :P

2016-06-16 @ 21:26:49
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Åh lillskrutt! Tiden går sååå fort. Hur kunde du tycka att det gick långsammare med första? Jag tycker dessa 8 månader har gått raaasaaaande fort.

Svar: Jag var lite halvdeppig i början med Sienna, och hade problem med amning. Jag minns att jag hela tiden tänkte "ska det alltid vara såhär?" Så tiden gick inte så fort. Men sedan vände det, och nu rusar tiden fram!
Lisa

2016-06-16 @ 21:30:00
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: Marie

Hehe tycker det bara ramlar fram =D

2016-06-16 @ 21:36:07
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Yohanna af Skovde

Aaaaw! Grattis och hurra! :)

2016-06-16 @ 21:37:45
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Sandra

Grattis på födelsedagen sötnos 😊

Svar: Tack, säger Julie!
Lisa

2016-06-16 @ 22:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0