Skanör sammanfattning

Hemma från Skanör. Julie, som har vrålat sig till sömns under en plågsam timme varje kväll, somnade dag utan att ens ge ifrån sig en suck. Och Sienna, som hela veckan har tyckt det varit omöjligt att leka ensam, har suttit i flera timmar på sitt rum och pysslat, lekt med barbie, klätt ut sig, målat i sina älskade målarböcker och bara tagit det lugnt. Jag har en vag känsla av att de två döttrarna tyckte det var skönt att komma hem. Trots att de under hela bilresan vrålade hysteriskt. En "jag vill inte hem, jag vill stanna, jag vill till mormor, jag vill bo i skanör, jag vill inte hem!!" och en "iiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeee". Mycket harmoniskt. Det var i alla fall kul att de uppskattade minisemestern. Det bästa under Skanörsdagarna var enligt mig besöket på simhallen Vanningen. Hur otippat är var inte det? Men där var seriöst inga människor, och Sienna blev så modig att hon dök och simmade långa sträckor under vatten. Visserligen fick hon så många kallsupar att hon vid ett tillfälle spydde ner hela golvet, men ändå. Och Julie, aka badankan, var så nöjd med att sitta i någons famn omgiven av vatten, att hon inte gav ifrån sig ett knyst. Andra höjdpunkter var den fantastiska middagen på Stationen igår, där även Kim och morfar joinade. Och de två stranddagarna vi fick. Älskar stranden och havet. Älskar dock värme också, så lite mer av den hade inte skadat. Mycket härlig semester! Ska definitivt göras om nästa år. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Härliga dagar :)! Och visst är det skönt att komma hem efter några dagar borta! Jag skrattar fortfarande åt Linbanan och Imse Vimse :P. Ni har världens goaste och roligaste ungar <3.

2016-06-12 @ 19:53:15
Postat av: Marie

Ohh kallsupar som är så otrevligt och stickigt i näsan hehe. Härligt att ni haft det bra

2016-06-12 @ 20:39:29
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Så härligt med minisemester! Härligt också att kidsen är nöjda med att vara hemma :)

2016-06-13 @ 07:01:33
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0