Rätt nojig förälder

Jag vill inte gå så långt som att säga att jag är pskyiskt störd, men jag inser att det finns vissa mått av hysteri här. Saker som jag -seriöst- har oroat mig för idag:
 
  • Siennas sår på knät läker inte så fort som jag hade hoppats. Det sitter precis över en led. Håller hon på att få blodförgiftning så att alla ben och armar måste amputeras?
  • Jag upptäckte en ny leverfläck på hennes rygg, som är utåtstående. Har hon fått cancer?
  • Julies nattvanor blir inte bra, trots att vi gör "rätt". Har hon någon störning?

Är det bara jag, eller är alla föräldrar lika neurotiska?

 

 De två troligtvis fullt friska barnen

Kommentarer
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Alla är likadana! :P mååånga barn har fått sår på knäna och överlevt ;)

2016-03-26 @ 14:02:01
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: mamma/mormor Lena

Japp- vi är alla likadana ;). Först med våra ungar, sen våra barnbarn :P. Julies svullna öga är väl det som ev. ska prioriteras?

Svar: Salvan inhandlad! Och snordyra egentligen helt meningslösa sterila kompresser, men som har kamomillgrej som ska verka lite bedövande. Håller tummarna att det funkar utan att hon behöver åka in!
Lisa

2016-03-26 @ 15:38:54
Postat av: Tiff

Ring 1177 eller BVC om du är orolig. Så känns det bättre. Man ska nog vara nojig över sina barn 😊

Svar: Haha för sjutton! Hej 1177, min dotter har ett sår på knät, måste jag åka in? Hon har även ett födelsemärke. Är det akut då eller? ;)
Lisa

2016-03-26 @ 19:02:44
Postat av: Yohanna af Skovde

Jag relaterar till 110%! Det är väl bra att man bryr sig men ibland kan jag känna "men kom igen Yohannaaöööeeh". Men tänker att jag hellre söker för något en gång för mycket än en gång för lite!

2016-03-26 @ 19:31:09
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Anonym

Tror nog att man i bland är något övernojig som förälder, vissa mer och vissa mindre.... I perioder kan det nojiga bli för jobbigt, och i bland hade nog vissa (läs, såna som du och jag) kanske behöva lite hjälp att hantera oron. Leverfläckar tror jag att man kan få lite sådär, det här Elliot i alla fall fått, maten har varit problem med ena barnet här medans den andra äter o vågar prova allt. Tror du kan va lugn. Kram annsofi

Svar: Tror också att jag kan vara lugn, egentligen. Måste lära mig att tagga ner. Värst var nog för två förkylningar sedan när jag var på akuten med Julie två gånger! Illa! Skönt att vi är fler som känner så, i alla fall. Kram
Lisa

2016-03-27 @ 18:24:44
Postat av: Tanja

Ögoninflammation kommer lite då och då på bebisar. Torka från ytterkanten mot näsan med ljummet vatten. Som hon såg ut. Sötis. Och ja du är hysterisk ;) haha men du är ju mamma till dina barn så vem har annars rätten att vara det? Hysterisk alltså :)

Svar: Hahaha ja, ännu en grej du sagt som jag bär med mig! "jag må vara en hönsmamma. Men om inte jag är det, vem ska då vara hönsmamma till mina barn? Och alla barn behöver en sån." typ. mycket bra sagt! 😀
Lisa

2016-03-27 @ 19:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0