Lyxdag 2

Lika bitter jag är över de nattliga lekstunderna- för ni tror väl inte att Julie roar sig själv under de två timmarna?- som Julie har börjat med, lika nöjd är jag med hur dagarna ser ut. Sienna har fattat vitsen med sovmorgon och är utsövd och glad innan hon skickligt cyklar till dagis bredvid mig. Knubbsälen sover en lång stund på förmiddagen så att jag hinner plugga. Därefter är hon pigg och glad och vi hinner med utelek och att träffa folk. Sedan en eventuell tupplur till medan jag börjar med maten (eller så skriker hon hysteriskt och mutas med surfplatta och babykex). Därefter total kaos i en timme, medan alla kastar i sig mat eller vägrar äta, skriker på varandra, bråkar och tjurar. Sedan mysigt bad och mysig nattning. Egentid med Sienna. Sedan plugg eller bad eller serietittande. Är rätt nöjd med att vara mammaledig just nu. Och med att plugga, även om det är stressigt. Läste precis en bok av Bo Hejlskov. Är helt frälst. I alla fall, om dagarna flyter på såhär är jag helt okej med två timmars lek inatt. 
 
Julie åt sitt mellanmål utomhus. Därefter somnade hon så jag kunde läsa klart min bok. Som jag dessutom kommit på att ta med mig! Lyx!

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Härligt att ni seizar dagen :)

2016-05-13 @ 09:34:47
Postat av: Marie

Härligt att livspuslet med sömn fungerar =D

2016-05-13 @ 23:15:22
URL: http://sweetwords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0