4 eller 14?

Jag och Sienna pysslade lite för ett tag sedan. Det gör vi i och för sig rätt ofta, men just denna händelsen skedde för några veckor sedan. I alla fall, efter att vi hade pysslat så var det rätt stökigt i köket. Och medan jag städade så insåg jag att Sienna inte hade ätit sin lunch, så jag påminde henne om den. Ungen tog lydigt sin tallrik och gick mot bordet och utbrast "men mamma, här kan jag ju inte sitta, här är för stökigt!" "Men snälla Sienna, du ser väl att jag städar för fullt?! Ge mig 30 sekunder. Dessutom kanske du kan hjälpa till att städa? Det var lika mycket du som stökade till!" Gissa vad ungen svarade. Gissa! Den fyra år gamla flickan vände sig mot mig och sa, med stencool röst och utan att höja på ett ögonbryn: "och din poäng är?". Skjut mig. 
 
 
Min alldeles för kaxiga tjej, som i alla fall inte är för gammal för att leka med smådinosaurier. Just nu befinner sig damen hos sin moster för övernattning. Jag hinner plugga och Kim har redan somnat. Sköööönt!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor%2520Lena

Försökte hon inte med "har vi en deal" eller " står det slav i pannan på mej" :p ?

Svar: Vi har en deal används dagligen
Lisa

2016-11-09 @ 19:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0