Matade en anka

För att aktivera oss lite i lördags, och för att lufta ungarna, cyklade vi till Mobilia och veckohandlade. Vi stannade och matade ankor och gav ungarna mellanmål på vägen. Det blev aslyckat! Vi hittade nämligen en anka. Tydligen har ankorna emigrerat lite från Pildammarna, för att ersättas av fiskmåsar. Fiskmåsar är inte exakt lika charmiga att mata. Så vi blev helt till oss när där faktiskt dök upp en gräsand. Sienna skrek lyckligt "jag älskar denna ankan!" och gav den sjutton mackor, medan jag frenetiskt försökte distrahera fiskmåsarna genom att kasta bröd på dem. Julie stod på tryggt avstånd och tuggade på en torr brödbit, medan Kim satt på en bänk och låtsades att han inte kände oss. Jag är inte helt säker, men jag tror att en passerande kvinna filmade eländet.
 
Ankan, Sienna och mina kära vänner
 
Mellanmålspaus
 
Sienna mös
 
Ett under att vi inte fick en vinge i flabben eller näbb i ögat

Kommentarer
Postat av: Yohanna af Skovde

Hahahahaha!! UNDERBART! :D

2016-11-21 @ 19:02:09
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Mamma/mormor

Hahaha! Tjusigt foto på den flaxande fiskmåsen :D

2016-11-21 @ 22:59:13
Postat av: Marie

Så härligt =D

2016-11-22 @ 11:22:22
URL: http://sweetwords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0