Sienna svarar

På facebook cirkulerar det en lista där barn svarar på frågor om sina föräldrar. Jag var tvungen att testa med Sienna, och jag tyckte- liksom alla andra sjuttioelvatusen som har gjort det- att min unges svar var otroligt roliga. Alltså måste jag- än en gång, liksom alla andra- dela med mig. Så läs och njut. Hehehehe.
 

1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
- Plocka undan!

2. Vad gör mamma lycklig? 
- När jag hjälper till

3. Vad gör mamma ledsen?
- När jag piper (dvs gnäller. Sägs av mig i otroligt ickepedagogisk nedlåtande ton)

4. Hur får mamma dig att skratta?
- När hon gör nåt tokigt

5. Hurdan var mamma som barn?
- Nästan som mig och Julie och som nu. Och som moster Frida är nu.

6. Hur gammal är mamma?
- 30

7. Hur lång är mamma?
- Nästan ändå upp till haspen på balkongdörren. (Den är 160 cm upp. Jag är 159 cm. Snyggt!)

8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
- Kolla i en bok

9. Vad är mamma jättebra på?
- Att skriva 

10. Vad är mamma inte så bra på?
- Laga tv och sånt

11. Vad jobbar mamma med?
- Du går i skolan

12. Vad är mammas favoritmat?
- Fisk

13. Varför är du stolt över mamma?
- För du gör mig glad

14. Om mamma var en seriefigur vem skulle jag vara då?
- En bäbisvarg

15. Vad gör du och mamma tillsammans?
- Bygger lego

16. Vad är likt mellan dig och mamma?
- Ögonen

17. Vad är olika mellan dig och mamma?
- Vi har olika örhängen

18. Hur vet du att mamma älskar dig?
- För att du är rädd om mig

19. Vad är mammas favoritställe dit jag gillar att gå/åka till? 
- Skidor!

 Jag och min stora knäppa tjej när vi pysslade ihop inför Halloween

Kommentarer
Postat av: Mamma Malin

Haha jag älskar de svar som vissa barn ger alltså. Upp till haspen på balkongen liksom, hehe!

2016-11-04 @ 17:28:03
URL: http://www.mammamalin.se
Postat av: Yohanna af Skovde

Hon hade imponerande bra koll på din längd! :)

2016-11-04 @ 19:22:44
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Emma

Av alla jag läst som lagt upp dessa men barn i olika åldrar så måste jag ju säga att Sienna har ju koll och diggar svaren 👌🏻

2016-11-04 @ 21:31:33
URL: http://nouw.com/family
Postat av: Frida

Bääbisvarg hahahh 😍

2016-11-05 @ 10:53:45
Postat av: Mamma/mormor

Bebisvarg 😍😂😂😂 o haspen var solklara vinnare!

2016-11-05 @ 16:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0