Hitta sjuklingen

De ringde från förskolan idag. Inte från Julies avdelning dock, som man hade kunnat tro då hon var kass i tisdags, utan från Siennas. Hon hade feber och ont i magen. Som tur är har jag en förstående handledare, och kunde sticka iväg direkt. Hämtade ungen..  som verkade misstänkt pigg. "Hon har ju inte feber?" Jodå, svarade de. 37,8 C. Say what? Det kan ju för fan ungar få om de hoppar lite. Och Sienna är rätt aktiv, om man säger så. "Har du ont i magen Sienna?" Nädå, hon hade bara inte velat äta maten. Det var soppa. Den var asäcklig, enligt den kräsna fyraåringen. Jahaaaaa... Kunde inte precis lämna kvar ungen och åter bege mig till Klagshamn, så jag tog med henne på lite ärenden medan Julie åt mellanmål, och sedan gick vi tre till lekplatsen bredvid förskolan. Siennas avdelning var ute och såg oss. Efter en kvart kom en av fröknarna fram till mig och sa att de nog förhastat sig. Sienna verkade inte så sjuk. Då satt hon högst uppe i ett träd. Nä, hon är inte så sjuk nej. Tyvärr hade jag redan lovat ungen att hänga med mig till praktiken, så där kunde jag inte backa. Snopet nog har dock Julie varit hängig hela eftermiddagen, och matvägrat. Tydligt sjuktecken enligt henne. Så imorgon drar jag och Sienna till min praktik- än en gång, otroligt förstående handledare- medan Julie chillar hos farmor. Sedan är det höstlov!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirre

Ja det var ju lite förhastat allt, men ändå bra att de inte chansar

2016-10-27 @ 22:29:02
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mamma/mormor

Sjuka o trötta vill jag ju inte påstå att de är, det var ju fullt ös medvetslös idag ( fredag ) :p

2016-10-28 @ 21:55:05
Postat av: Mamma Malin

Men jisses, lite förhastat ja!

2016-10-29 @ 14:12:51
URL: http://www.mammamalin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0