Alltså... va?

Jag har lagt mig. Kim kallar ut mig i vardagsrummet med ett vrål.
 
"Lisa, kom, kom fort! Vad är det?"
"Det är en harkrank."
"Du måste ta bort den!"
"Den dras säkert mot ljus. Släck tvn och ställ dig på balkongen och lys med mobilen."
"Nä, du får göra det!"
 
Jag går ut på balkongen. Kim börjar frenetiskt vifta mot harkranken med en bok. Det långbenta lilla äcklet faller mot golvet. 
 
"Där! Där! Ta den!" skriker Kim
Jag tar boken och släpper den på harkranken.
 
"Men.. dödade du den? Varför dödade du den? Det var ju ändå ett liv?"
 
Say what?! Kalla inte ut din insektsrädda närsynta och glasögonssaknande sambo från sovrummet på grund av en insekt, om det inte är meningen att den ska dö. Jag HATAR insekter. Jag älskar att sova. Vad trodde han? Att jag skulle komma ut i vardagsrummet och sjunga ut den ur lägenheten?

Kommentarer
Postat av: Mirre

Haha ja du, han verkar då inte veta själv, skratt

2016-09-05 @ 22:40:57
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Kaisa

Hahah, så där ser det ut hos oss också. Fast tvärtom, jag försöker rädda och sambon han dödar!

Svar: Hahahaha men varför vill du rädda såna äckliga kryp??
Lisa

2016-09-06 @ 11:54:38
URL: http://kaisajohanssonmertala.for.me
Postat av: Netti Starby

Haha vad tokigt det kan bli :-D Kram

2016-09-06 @ 16:37:00
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

Njaaeee, en harkrank är väl inte direkt ett liv? Inget man måste respektera iaf. Slår han inte ihjäl myggor heller 😳😬?

Svar: Hahahaha vem vet? Psyko
Lisa

2016-09-06 @ 19:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0