Dagissugen sjukling

Jag har försökt ha Julie ute en stund varje dag trots att hon har varit sjuk. Hon behöver frisk luft, har jag tänkt. Typ. Eller kanske mer "jag behöver komma hemifrån!" Men lite gungande och grävande i solen skadar inte, så jag har låtit ungen leka i samband med Siennahämtning. På lekplatsen precis bredvid dagis. Där alla barn skojar och stimmar och uppenbarligen har jättekul. Idag åt en avdelning dessutom mellanmål utomhus en meter från staketet. Då fick Julie nog. Hon rusade fram och försökte desperat slita av stängslet. När det inte gick vrålade hon argt åt mig att jag skulle lyfta in henne. Och när det inte gick bröt hon ihop totalt. Jag tror att någon saknar sitt dagis lite, sjukdom eller ej. Jag tyckte så synd om henne att jag släppte in henne på den tomma småbarnsgården och lät henne gräva lite medan jag väntade på att det skulle bli dags att hämta Sienna. Som dock redan var klar och såg mig från fönstret. Sedan var det helt plötsligt mig det var synd om, för ungen var arg som ett bi. Men hem kom vi i alla fall. Och inte en sekund för sent, för Julie hade använt sina sista krafter till att försöka bryta sig in på förskolan. Hon däckade totalt klockan 16:30 och har inte vaknat sedan dess, trots alvedon. Dag 5 med hög feber, så jag tror inte att det blir någon skola för mig imorgon, utan en liten trevlig utflykt till vårdcentralen. Vem behöver plugga liksom?
 
Leksugen sjukling som nog saknar sitt dagis lite mer än vad hon kan säga

Kommentarer
Postat av: Marie

Det är bara nyttigt för alla att komma ut en stund trots att man är sjuk, brukar jag med Bellis med

2016-09-15 @ 21:50:22
URL: http://sweetwords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0