Tips, tips

I fredags var jag ensam hemma. Typ. Visserligen fanns där två snarkade barn i ett av sovrummen, men de bidrog liksom inte så mycket till umgänget. Vad ska man göra när sambon är på after work? Passa på att se riktigt sliskiga tjejfilmer! Så det gjorde jag. "Mothers Day". Och den var underbar! Jag skrattade och grät och identifierade mig med alla, ungefär. Kan även bero på att jag var astrött och lite hög av allt socker från godisskålen. Men den var verkligen sevärd! En annan sak som är... kanske inte så mycket sevärd, men värd att tipsa om, är Bäbisböckerna. Julie hatar när vi läser för henne. Hon blir djupt förolämpad eftersom vi inte verkar tro att hon kan läsa själv, och vill därför... ja, läsa själv. Så hon rycker argt boken ur näven på en, bläddrar lite på måfå och muttrar slumpvis valda ord. Därför blir våra kvällsläsningar sådär mysiga. Men nu har jag (eventuellt med liiite hjälp av min mamma) hittat böcker som den lilla damen ibland låter mig snabbt rabbla igenom. Och där hon till och med fnittrar till om jag hinner ta mig igenom Tittut-boken. Böckerna är jätteroliga och gulliga. Skrivna ur bebisens perspektiv. Naw! Lätt läsvärda! Så se Mothers day och läs Bäbis böckerna. Dagens tips. 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Dom böckerna är så jäkla gulliga :D! Motsvarigheten till MAX-böckerna ni hade som små. Fast de här är bättre :)

Svar: Eller hur??
Lisa

2016-09-05 @ 15:18:31
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Gulliga böcker :D. Hehe kul med ett barn som ogillar läsning dock, sonen älskar sånt ;). Så olika det kan vara :D

2016-09-05 @ 16:29:17
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Mirre

Men så rara böcker =D

2016-09-05 @ 19:37:23
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Yohanna af Skovde

Vi har en del Bäbisböcker hemma. Fiona gillar dem och säger allt som Bäbisen säger, riktigt gulligt :)

2016-09-05 @ 21:32:40
URL: http://yohannaafskovde.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0