Adjö påsk

Strax är påskhelgen över. Jag längtar lite. Dels för att kunna sätta barnen på sockerdetox, men också för att jag äntligen får kasta påskriset. Jag satte det nämligen i vatten, så så att det slog ut. Jag är allergisk mot påskris. Underbart. Jag är allergisk mot julgranar också, men dem måste man liksom ha i vatten till skillnad från påskriset. Sienna har haft rätt starka känslor denna påsk. Socker, vilket har gjort att hon antingen är suuuperglad eller superarg, en massa nya leksaker, lek med släkt och polare och häng med oss. Julie har mest gått omkring och varit hungrig (seriöst, vad är det med den ungens mage?) och lekt med sina älskade dockor.  Varje dag tar hon en stund och går iväg på en avancerad docklek. Sjukt sött. Och skönt. Och jag och Kim har chillat och ölat och blivit bjudna på middagar av familj och vänner. Not bad. Men det ska som sagt bli skönt att komma tillbaka till verkligheten. Och förhoppningsvis ska jag jobba extra ett par dagar de kommande veckorna. Behöver lite stimulans. 
 
 En som också fått så mycket godis att hon numera ber om det efter varje måltid. Känns sådär. Sådär.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

"Julie har mest gått omkring och varit hungrig"- hahahahahaha!

2017-04-17 @ 15:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0