Fyra dagars partajande

Efter fyra dagars firande av ett stycke femåring är jag helt slut. Sienna är nog snäppet tröttare, och Julie- som håller på att sluta med tupplurar- ska vi inte tala om, men fokus på mig här. Vi har firat Sienna hemma, varit på simhall, haft kalas på Busfabriken och haft kalas för släkt här hemma. Ungen är supernöjd och tacksam och jag är asglad att hon fick så fina och SMÅ presenter. Vi slipper alltså flytta för att få plats. Skönt det. Vad som inte är skönt är att jag har ignorerat plugg i fyra dagar. Ligger kanske inte efter, men jag gillar marginal. Och börjar bli nervös för kvaliteten både på examensarbetet och SVA. Fick besked om att jag på förra delkursen på SVA fick ett g. Inser att jag borde bli glad över det och gå vidare, men jag var helt säker på att jag skulle få vg. Jag var liksom supernöjd och kände att jag satte uppsatsen, och den var bara värd 3 hp. Och så får jag g! Vad händer då med examensarbetet som är värt 15 hp och som jag känner att jag kommer få g på? Trist om det blir underkänt liksom. I så fall kan jag inte börja jobba i höst. Den suger. Så nu ska jag ta tag i mitt liv och satsa lite extra på den. Och läsa SVA-litteraturen lite extra noggrant. Imorgon då. Med nu menar jag imorgon. Nu nu ska jag övertala Kim att se Veep med mig och käka kaka. Innan jag lägger mig kl 20.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirre - Sweetwords

Grattis till fiiinaste Sienna, härligt att få ha blivit så uppvaktad

2017-04-23 @ 20:51:36
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mamma/mormor

Var sak har sin tid. Nu är festandet över :p. Kör hårt nu med plugget, snart är det sommar och då ska vi chilla dagarna i ända ❤️!

2017-04-23 @ 21:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0