Laddad för sin födelsedag

Sienna är rätt laddad på att snart fylla år. Hon har under de senaste veckorna räknat ner dagarna, och har tjatat både hemma och på dagis. Hon har även, till min förtvivlan, börjat attackera människor som vi inte känner. Kunder i mataffärer, grannar, folk vi möter när vi är ute. Hennes förväntningar har varit skyhöga, och vi har fått skala ner dem lite. Istället för tårta på sängen på torsdagsmorgon ska hon få blåsa ut ljuset i sin macka. Hon får inte stanna längre på dagis för att "få dela ut frukten", men hon får gå dit istället för att hänga med familjen på Skånes djurpark (då skippar vi också det). Dagen efter måste hon dock vara ledig och följa med oss till simhallen. Hon får ha sitt kalas på Busfabriken, men istället för att bjuda ALLA kompisar fick hon välja tre från dagis, medan jag valde tre andra. Och hennes syrra måste få joina. På söndagen firar vi inte med alla vi känner, utan med familjen. Det blir inte tårtkalas, utan en enkel brunch med kakor. Men jag tror nog att hon blir rätt nöjd ändå. Jag och Kim har köpt Elsa och Anna gosedjur, Labyrithspel och 3 läseböcker. Dessutom är en Trolls-klänning påväg, men tyvärr hinner den nog inte fram. Två dagar kvar. Jag räknar också ner. Räknar ner till att slippa nedräkningen. 
 
Ett stycke tjatig fyraåring, som nu snart blir fem. 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor%20Lena

Jag kan riktigt känna hennes förväntningar! Och de är en del av glädjen- precis som när man har en resa, ett teaterbesök, en SPA-övernattning att se fram emot. Det liksom killar lite i magen när man tänker på det :D!

2017-04-18 @ 12:34:01
Postat av: Mirre - Sweetwords

Hehe förstår att hon är ivrig sötisen, fin bild på henne och så roligt att fira på busfabriken

2017-04-18 @ 16:30:32
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mirre - Sweetwords

Hehe förstår att hon är ivrig sötisen, fin bild på henne och så roligt att fira på busfabriken

2017-04-18 @ 16:30:33
URL: http://sweetwords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0