Einstein mamma

Förde över bilder häromdagen, och hittade denna från när vi var på Halmstads äventyrsland med mamma. Varför har jag fotat en papperskorg, kan man undra? Jo, för att historien kring den är så dum. Efter äventyrslandet käkade vi på Burger King. Vi satt utomhus tillsammans med en hög sällskapliga fiskmåsar. När vi började avsluta måltiden och samlade ihop skräpet märkte jag att mamma muttrade en massa om att det var slöseri med plast, men då jag hade fullt fokus på att rädda Julie från fåglarna orkade jag inte lyssna. Det borde jag dock ha gjort. Mamma kastade nämligen korgar och allt- medan hon fortfarande muttrade om slöseriet.
-Men varför kastar du korgarna? Undrade jag.
-Javisst är det slöseri? Svarade hon.
-Jo, men det är ju därför de vill att man sparar dem? 
-Sparar dem? Var tänker de sig att man ska lämna brickorna då?!
-På papperskorgen? I plastkorgen som demonstrerar var plastkorgarna ska ligga? Varför trodde du annars att de skruvat fast en där?
-För att visa att man skulle kasta korgarna!
 
...ibland går hissen inte ändå upp. Man skulle ju kunna tro att tanten aldrig ätit snabbmat. 😘
 

Kommentarer
Postat av: Mirre Sweetwords

Haha =D

2017-08-16 @ 22:23:01
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

HAHAHAHA jag döööör 😂. Hade nästan glömt 😂

2017-08-17 @ 21:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0