Helgens förväntningar och sanningar

  • Fredagen. Förväntningar- ska bli mysigt att hänga tillsammans hela helgen. Barnen ska lägga sig tidigt och sova ut och vi ska orka umgås och leka. Inleder mysigt med glass framför en film tillsammans. Sanningen- jag och barnen bråkade så mycket att jag stängde in mig på mitt rum och vägrade natta dem. Kim tog över och la dem. Jag krängde glass när de lagt sig. 
  • Lördagen. Förväntningar- Sienna älskar fotbollen, vi äter en god lunch hos mamma, leker loss på lekplats och barnen tidigt så att jag kan plugga medan Kim är på fotboll. Sanningen- Sienna hatade fotbollen (erkände det dock inte), vi hade härligt hos mamma, lekplstsen var kul för alla utom för Julie som somnade. När jag väckte henne var den inte kul för någon. Barnen la sig tidigt, jag orkade inte plugga och började känna mig sjuk. Julie vaknade 01 och valde att sjunga för mig, pussa mig, sparka på mig, tigga om mjölk, leka cirkusartist och vara allmänt störig till 04. 
  • Söndagen. Förväntningar- lek på gården med kompisar, träffa min fader, äta en god lunch, leka tillsammans inomhus. Sanning- barnen aströtta, jag astrött och hängig, Kim sur. Inte kul på gården. Inte lönt att ringa pappa, äcklig lunch, orkade inte leka med barnen. Längtar till läggdags. 
Men vi har i alla fall kramats mycket, bråkat mycket och hängt mycket. Barnen har fått möjlighet att chilla och blivit badade, nagelklippta och fått håret tvättat. Och fått träffa älskade mormor och moster Frida. Och jag och Kim har hunnit städa och tvätta. Redo för en ny vecka. Håller tummarna att jag inte blir sjuk på riktigt!
 
Lerlek och pärllek i morse. De har även pysslat med lego, haft vattenkrig i badet, lärt sig fläta (kanske inte båda), sett på sin älskade surfplatta/mobil, lekt med barbie och med dockor. Man hinner mycket om man har ett intressespann på 10 minuter. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Netti Starby

Det är verkligen jobbigt när det blir bråkigt och vad bra att han tog över! Kramis

2017-08-20 @ 18:12:49
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

Håller tummarna att du inte blir sjuk ❤️😘!

2017-08-20 @ 20:34:02
Postat av: ullie

ja ta me 5 åringen älskar att skylla på barnen ha ha ja gillade filmen mer än min 13 åring ha ha

2017-08-21 @ 02:15:21
URL: http://weberskold.se/
Postat av: Mirre Sweetwords

En helg kan innebära allt sådant där ibland, men trots allt det så vilar man ändå alltid upp sig ;)

Ah ska visa planlösning sedan, den finns på hemnet

Svar: Tack! Kollar nu- tog bort kommentaren. :)
Lisa

2017-08-21 @ 12:05:37
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0