Sådär lyckat

Kunde inte bestämma mig för vad jag skulle ha för kläder idag. La fram snygga shorts och en vit t-shirt igår kväll, men insåg i morgonens stress att jag inte är bekväm i short framför ett gäng högstadieelever- som alla har jeans och jacka. Det skulle dock bli 22 C ute. Och ventilationen på skolan är sådär. Testade tunika- såg strandig ut. Testade jeans- för varmt. Kjol- tant. Blå tunna byxor- ingen matchande tröja. Svarta tunna byxor- för tajta. Gröna tunna- ingen matchande tröja. Hittade andra shorts som kändes längre. Tiden slut. Tog dem, kastade på mig en t-shirt och stack. Gissa vem som hade en smutsig t-shirt på sig hela dagen? Tydligen hade den en fläck som inte gått bort i tvätten. Men vem bryr sig, det var ju bara de nya kollegorna, alla nya elever samt sex föräldrar på utvecklingssamtalen som såg mig. Känns bra. Imorgon ska jag ha på mig kläderna jag lägger fram ikväll. Och de ska jag kolla noga på.
 
Ungarna var i alla fall renklädda imorse. 
 
Update: och tydligen var trosorna ut och in, så att lappen har synts hela dagen. Fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Hemskt när man upptäcker sånt här, går liksom inte att tänka på nåt annat 😬. Men man är oftast den enda som upptäckt det.....😊😘

2017-08-17 @ 21:57:56
Postat av: Mirre Sweetwords

så söta de är =D

2017-08-18 @ 21:47:08
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0