Tisdagslista

  • Ungjävlarna somnade äntligen
  • Vi hade en härlig förmiddag inomhus och en härlig eftermiddag utomhus, i lugnt tempo. Behövdes.
  • Då vi lekte på lekplatsen bredvid förskolan kunde jag snacka med personalen och fick äntligen lite info angående ungarnas nya avdelningar. Jag fick veta vad personalen heter samt koden till dörren. Not bad. Fick även bekräftat att jag gjorde rätt i att skola in Julie igen (tre nya fröknar och 12 nya barn efter 10 veckors lov). 
  • Har skickat efter lärarlegitimationen!!!
  • Lyckades äntligen hitta lite info både om planerat teaterbesök samt skolstart för SVA- det har stressat mig. 
 
Älskade tokstollar. Sienna har börjat visa lite... omsorg? Revirtänk? Försvarsegenskaper? gällande Julie. Bråkar nåt annat barn med henne, tränger sig eller kommer konstigt nära så är Sienna där och hugger. Det är rätt skönt, även om det såklart måste hållas under kontroll. Men det känns liksom sunt. De ska vara där för varandra. Syskon ska ta varandras parti gentemot andra. Det känns bra.

Kommentarer
Postat av: Mirre Sweetwords

Så söta de är och ni ska också byta förskola?

2017-08-01 @ 21:00:40
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

Syskonkärlek ❤️❤️

2017-08-01 @ 21:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0