Heldeppig lama

Statusuppdatering för denna laman: icke okej. Alla betyg är äntligen satta, men nu ligger jag sjukt mycket efter med pluggandet. Låneböckerna ska lämnas tillbaka på torsdag, och jag HINNER INTE. Julie vägrar att sova och jag är sååå trött- när ska jag kunna plugga? Jobbet suger också. En förälder har mejlat för att ifrågasätta betyg och vill ha möte (när ska jag hinna det? Medan jag undervisar 25 andra elever?), och en annan har mejlat tillbaka sjukt otrevliga saker då jag bad hen påminna sitt barn att det råder mobilförbud på skolan. Personen hävdade också att hen inte hade någon aning om vem jag var (trots att jag mejlade ut och berättade det i början av termninen, har skickat regelbundna veckomejl samt har undervisat hens barn i 5 månader, i två ämnen.. och är barnets klasslärare). Rektorn har bett mig att typ "be om ursäkt" för att föräldern inte vet vem jag är. Jag vägrar- i tysthet. Känner mig nu sjukt sviken och har tappat förtroendet för min chef. Är arg på de curlade ungarna, som är otroligt otrevliga och saknar självinsikt. Börjar ifrågasätta mitt yrkesval, eller i alla fall arbetsplats. 
Borde städa, slå in paket, fixa nytt pepparkakshus. Men hinner inte! Vill inte. Orkar inte. Heldeppig lama. Kan jag lägga mig och sova när Julie fortfarande är vaken? 
 
Njuter inte ens av julgranen, något som jag brukar älska. Behöver lov. Och en klon. 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Stå på dej mot föräldrarna och rektorn- du ska inte alls be om ursäkt! Försök nu koppla av lite i helgen, sen är det bara några dagar kvar. Du är slutkörd och behöver ledighet från jobb och plugg. Egentligen älskar du att vara lärare, din skola och dina elever ❤️- det vet väl jag 😘😘

2017-12-16 @ 00:02:12
Postat av: Tiff

Spontant låter det som att det är föräldern som har problem om den missat alla uppdateringar hela terminen.. ändå tragiskt. Sen försöker väl hen må bättre genom att anklaga nån annan för sina misstag.. Hen behöver nog en kram och jullov. Chefen verkar ju lite konflikträdd 🤔en kurs i ledarskap i julklapp? ☺️

2017-12-16 @ 10:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0