Shoppingdag

Dagen hat bestått av shopping. Jag skulle handla skor till bröllop och nyår. Var finns alla fina stövlar eller stövletter, undrar jag? Har letat i snart tre veckor i alla möjliga butiker, och hittar inget jag tycker om. Kim skulle handla en skjorta. Ungarna behövde strumpbyxor. Ungarna fick stumpbyxor. Kim hittade ingen skjorta. Jag slet i ren panik till mig ett par skor på HM, av alla ställen. Förutom det fick ungarna inneskor, tröjor, byxor, kjolar, en tramsig batteridriven hund, nya mössor... när de föll för varsin vacker- men lite ute?- tomteklänning gav jag och Kim upp. Ni betalar detta själv, deklarerade vi och rotade fram deras julklappspengar. Svinnöjda handlade de tomteklänningarna, men Sienna konstaterade kallt att hon minsann inte tänkte betala sin fina t-shirt jag stod och höll i. Tyckte jag att hon skulle ha den fick jag pröjsa, annars kunde det vara. Hon fick den. Ungen är en hård förhandlare. Nu är kläderna inhängda, jag har pluggat klart för idag, Kim har somnat på soffan och ungarna är nattade. Kanske ska unna mig ett bad och en bok? Eller så kan man lägga sig innan klockan 20 idag igen. Skulle ju inte vara första gången, om man säger så. Älskar lov!
 
Hemligt syskonmöte på Jysk
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Fotot 😂! Typ Sienna i svart fleecefilt krälande på stranden utanför Ystad Saltsjöbad, hahahaha! ( Nu bli’re bad, hopp o skutt )

2017-12-29 @ 22:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0