Tisdagslista

  • Snart lov!!!
  • Det känns bättre på jobb igen.
  • Klarade förra tentan! Och har kommit igång med denna. Sista innan pausen. 
  • Har precis läst en bok från pärm till pärm.. för första gången på två år, tror jag. 
  • Snart julafton! Längtar till ungarna får sina presenter!
Julie var bekymrad igår, för hennes killbarbie hade ingen klänning som passade. Istället för att säga att "killar inte har klänning" hjälpte Kim henne att leta upp en som fungerade och drog på dockan den. Julie asglad och jag asglad. När ungarna föddes fick de inte ha blå kläder för att de "såg pojkiga ut". Nu ifrågasätter Kim förskolepersonalen när de säger att killarna är stimmiga, eftersom han är rätt säker på att vissa tjejer också är det. Både han och jag har kommit rätt långt. Det känns bra. 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Kom inte fööööör långt bara. Kön är inte en social konstruktion 😜

Svar: Jo?
Lisa

2017-12-20 @ 11:25:15
Postat av: Tiff

Själv blir jag irri när dom säger att E är busig för det känns inte som att de skulle säga samma sak om en kille som gör samma sak 🤔

2017-12-20 @ 18:25:46
Postat av: Anonym

Word up Lena! I dessa förvirrade tider e de lika bra att inte låta barnen gå vilse till o börja med!
<3 ika

2017-12-25 @ 20:31:51
Postat av: Anonym

Word up Lena! I dessa förvirrade tider e de lika bra att inte låta barnen gå vilse till o börja med!
<3 ika

2017-12-25 @ 20:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0