Nappdrama

Problem man inte trodde att man skulle ha innan man skaffade barn- nappen är fel. Inte jag saknar napp. Inte den är av fel material. Inte ens att den är av fel märke. Utan att de har bytt form på nappen. Julies napp har utgått. Jag har anat det, men har förnekat det in i det längsta. Igår fick jag dock panik och mejlade tillverkarna lite hysteriskt. Jag blev inte helt nöjd med svaret, kan jag säga. Napparna har utgått helt och ersatts av den nya modellen. "De flesta barnen vänjer sig snart vid en ny form" skrev de lite fint i mejlet. Absolut. Tar ni Julie så länge? Undrade jag. Skrev jag dock inte. Så nu funderar jag på om vi 1. Ska sluta med napp? (Känns sådär. Jag gillar sömn.) 2. Ska ta bort alla gamla nappar och tvinga Julie att använda nya direkt? (Innebär bla att beställa nya namnnappar till dagis) 3. Låta henne ha en blandad samling, där de gamla efter hand sorteras ut? (Innebär att hon skriker i panik för att hon inte hittar en napp, trots att hon har sjutton stycken runt omkring sig). Snacka om seriöst i-landsproblem. Sånt här löser man inte på en kväll, kan jag säga. 
 
Söt nappälskande gosunge
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

När du bestämt dig för hur du ska göra så kan du kanske meddela vilket alternativ som fungerade bäst 😂 har försökt få Joel att ta vilka som helst sen dag ett eftersom Tommee tippee är riktigt dryga att få tag i 😩🙄

2017-02-10 @ 20:41:43
Postat av: terese

jag hade låtit min Juli ha napp!! =P Dels för det är förkylningstider och man vill ha sin läkande skönhetssömn, samt att man som förälder vill kunna fungera som människa. Tänker du är tvåbarnsmor och pluggar.
Har du skrivit ngt inlägg på facebook om ngn kanske vet ett ställe där de fortfarande har de gamla napparna? Så lätt är det kanske inte iof...

Men jag känner till nappdrama! Believe me ;)

2017-02-12 @ 11:31:21
Postat av: Mirre - Sweetwords

Esskas nappar va, ja såg att de ersatt dem och inte alls lika bra. Men vi förvisso försöker ju för fullt att vänja av Bellis vid napp och tycker det fungerar rätt bra, men hon har ju napp ändå på nätterna och MAMs napp var faktiskt snarlik, och den fungerade på vår tös, Esskas nya går inte hon biter sönder dem

2017-02-12 @ 14:23:39
URL: http://sweetwords.se
Postat av: sofie lagerkvist

Hej

Har precis samma problem, mailade Esska som säger att man slutat med den gamla formen för att det inte fanns någon efterfrågan på dessa!??
Ok, jag säger som du; tar ni min kolikunge nu då som ratar den nya fullt ut!
Så besviken....

Svar: Visst är det hemskt!? Min borde dock slutar med nappar nu ändå, men alla med bebisar måate ha panik. Hur visste de att ungarna skulle efterfråga den nya formen? Helskumt ju.
Lisa

2018-02-12 @ 13:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0