Zoooombies

Sienna och Julie gillar att leka zombies. Det är en rätt enkel lek, som går ut på att de går omkring konstigt med armarna utsträckta och säger zooooombie. Leken är dock utmärkt, för de har askul med varandra och behöver inte assistans av en vuxen. Idag blev jag dock nyfiken och kunde inte låta bli att fråga Sienna om hon visste vad zombies äter. Hon svarade nä och frågade mig, så jag sa att jag trodde det var broccoli. Så långt så väl... om inte Kim hade hört oss. Han kände genast att han behövde göra sin faderliga plikt och undervisa det stackars ovetande barnet, och förklarade klart och tydligt att zombies äter människor. Och för att inte lämna något till fantasin bestämde han sig även för att berätta vad exakt zombies är för något- döda människor som kommer upp ur sina gravar för att äta upp de levande. Han glömde dock nämna att de inte fanns på riktigt. Fantastiskt.1. De kommer nog inte leka den underbara leken igen. 2. Sienna kommer nog aldrig att sova igen. 
 
Zombiesarna när vi försökte ta ut dem en stund i morse. Min första feberfria dag på en vecka, så regnar det. Blä.

Kommentarer
Postat av: Mirre- Sweetwords

Tösen vår leker monster hon och - Raaaaahhh typ

2017-02-26 @ 21:02:26
URL: http://sweetwords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0