Den stränga och den retliga

Vi har sådär jämlika uppfostringsroller här hemma. Vi trodde nog att vi betedde oss likadant, tills vi insåg hur barnen reagerade. T.ex. så är det nog troligtvis så att jag är den som oftast gör dem i ordning. Detta märkte vi när Julie- när hon såg mig komma med tandborsten- gallskrek "paaappppaaaa!" och sprang och gömde sig bakom honom. Som att han skulle skydda henne mot den elaka modern, och att han aldrig skulle göra något så hemskt som att borsta tänderna på henne. Samma sak när jag försökte fixa kalufsen häromdagen. Men å andra sidan, när ungen inte vill något säger hon högt och bestämt "nej pappa!" oavsett vem det är som bråkar med henne. Antingen är de två orden väldigt lätta att sätta ihop, eller så är Kim den som kivas mest med henne. Jag hoppas helt klart på det sistnämnda! Nån rättvisa får det väl vara.
 
Fruktstund med en glad liten prick.. som vi tror börjar få vattkoppor.

Kommentarer
Postat av: Mirre - Sweetwords

Hehe, men sådär gör tösen med, Skratt

2017-01-22 @ 16:56:04
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mamma/mormor

Men vaaaa? Vattenkoppor ? Fasr iofs så är det nåt som ska genomlidas. Bättre på vintern än på sommaren ..... Sötnosen ❤

2017-01-22 @ 19:03:55
Postat av: Yohanna af Skovde

Vi är också totalt olika. Robot är den roliga och jag är definitivt den tråkiga. Men än så länge är Fiona (fortfarande, när går det över?) besatt av mina bröst så jag har alltid ett ess i rockärmen.

2017-01-22 @ 19:49:14
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Mamma Malin

Haha, vi har våra roller här med ;) Åh vad jobbigt med vattenkoppor :(

2017-01-23 @ 17:43:39
URL: http://www.mammamalin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0